Mocne strony i synergie

weequayańskich najemników

w Star Wars: Shatterpoint!


Na mniej uczęszczanych galaktycznych szlakach handlowych łatwo spotkać na swojej drodze którąś z pirackich band. Niektóre są wyjątkowo wprawne w swoim fachu! Do najsłynniejszych należy gang Ohnaka złożony z weequayańskich najemników. Na jego czele stoi Hondo, a jego prawą ręką i pierwszym zastępcą jest Gwarm.

Nie jest tajemnicą, że wojna, choć okrutna, dla niektórych jest niezwykle opłacalna. Świetnym przykładem są piraci tacy jak Hondo, Gwarm i ich banda. Podczas wojen klonów organizacje taka jak gang Ohnaka grasowały po rubieżach galaktyki, szukając okazji na łatwy zysk dzięki przechwytywaniu i plądrowaniu zbłąkanych lub uszkodzonych statków. Piraci nie mają skrupułów – z równym zaangażowaniem okradają przedstawicieli Republiki, jak i Separatystów, którzy trafią do przysłowiowej złej dzielnicy. Są jednak nastawieni przede wszystkim na zysk, a to oznacza, że czasem można z nimi negocjować, a nawet zatrudniać ich jako najemników, choć to ostatnie wydaje się ryzykowne ze względu na ich wątpliwą wiarygodność. W każdym razie rozmowy na ten temat prowadzi się z szefem gangu, Hondo, który dzięki swojej charyzmie z łatwością porusza się w świecie negocjacji i wymuszeń. Gwarm woli pozostawać w cieniu i skupiać się na utrzymywaniu porządku w pirackich szeregach. Jest z natury okrutny i bezwzględny, znęca się nad słabszymi i bezbronnymi, a jego podkomendni podążają za tym przykładem. 

Gwarm to weteran kosmicznego piractwa, który nie waha się zabijać, jeśli zajdzie taka potrzeba. W gangu Hondo Ohnaki odpowiada za kierowanie piratami niższej rangi i dbanie o to, by działali zgodnie z oczekiwaniami. Zdolność taktyczna Ruszać się, kundle pozwala mu zmusić sojuszniczego weequayanina do wykonania zrywu i zajęcia lepszej pozycji. Gwarm pilnuje też zapasów gangu, w tym ich ulubionego napoju. Przydział spotchki to aktywacyjna zdolność, dzięki której może leczyć sojuszniczych łajdaków znajdujących się w pobliżu. Chwila wytchnienia przy osobliwym, fosforyzującym napitku pozwala w spokoju nabrać sił.

Podobnie jak inni piraci, Gwarm preferuje walkę w towarzystwie, co odzwierciedla jego zdolność Grupowy łowca. Premiuje ona atakowanie wrogów, którzy są już w zwarciu z innym weequayaninem. I choć na polu bitwy bezpośrednie spotkania są nieuniknione, gdy tylko ma wybór, Gwarm preferuje trzymanie się na dystans i swobodne strzelanie z karabinu. Nie ma w tym nic dziwnego, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę jego zdolność Mam cię na celowniku, która nie tylko zapewnia mu celność, ale też pozwala na ignorowanie wrogich osłon i zapewnia żeton przyczajenia po przeprowadzonym ataku. 

W czasie walki Gwarm korzysta ze stylu Egzekutora, który świetnie odzwierciedla jego wszechstronne kryminalne doświadczenie. Nasz pirat równie sprawnie posługuje się karabinem, jak i szablą, co odzwierciedlają identyczne atrybuty walki bezpośredniej i dystansowej. Nie są to może imponujące statystyki, ale pamiętajmy, że możemy łatwo je poprawić korzystając z bonusu Grupowego łowcy lub akcji skupienia wykonywanej na koniec Mam cię na celowniku. Warto też zwrócić uwagę na solidną tabelę wyszkolenia w ataku dystansowym, skupiającą się na trafieniach krytycznych oraz tabelę wyszkolenia w obronie, która daje możliwość wspinaczki. Interesujące jest także wyjątkowo elastyczne drzewko wyników walki, które na wielu etapach oferuje wybór między agresywnym stylem gry opartym na pchnięciach i zadawaniu obrażeń a nakładaniem na wroga stanów (przygwożdżenia i zagrożenia) oraz leczeniem. 

Gwarm jest idealną jednostką dodatkową, która przygotowuje cel do wyeliminowania przez innego sojusznika. Jeśli zajdzie taka potrzeba jest oczywiście w stanie zadać ostateczny cios osłabionemu wrogowi, jednak na ogół preferuje walkę w większej grupie i potrafi wyciągnąć maksymalne korzyści ze współpracy – na przykład z Weequayańskimi piratami.

Jako jednostka wspierająca Weequayańscy piraci mają dostęp do kilku prostych ale bardzo przydatnych umiejętności uzupełniających działania Hondo lub Gwarma. Zdolność Banda grabieżców pozwala im wydać punkt Mocy, by natychmiast przenieść się na podwyższenie i zająć dogodniejsze pozycje do ataku. Jak na piratów przystało są też prawdziwymi Grupowymi łowcami i, podobnie jak Gwarm, czerpią korzyści z atakowania postaci, które są już w zwarciu z innym sojuszniczym weequayaninem. Cechuje ich również nieposkromiona Chciwość, dzięki której pozostają maksymalnie skupieni na zadaniu. Odzwierciedla to niezłomność, którą mają, gdy rywalizują o kontrolę nad aktywnym celem misji.

Podczas walki Weequayańscy piraci korzystają ze stylu Grabieżcy, który, podobnie jak w przypadku Gwarma, oferuje identyczne atrybuty walki bezpośredniej i dystansowej, odzwierciedlając biegłość w posługiwaniu się blasterem i szablą. Ze względu na upodobanie do grupowych ataków mogą oni izolować pojedyncze wrogie jednostki, by przytłoczyć je i wyeliminować, zanim przejdą do kolejnego przeciwnika. Biorąc pod uwagę nieco lepszą tabelę wyszkolenia w ataku bezpośrednim, najlepiej wykorzystać ich do oddania kilku strzałów z dystansu, by następnie mogli wspólnie zaatakować korzystając z bonusów Grupowego łowcy. Całkiem sporo ciekawych opcji oferuje też drzewko wyników walki, które po okazji do odepchnięcia wroga i zestawie solidnych obrażeń daje wybór: możemy przemieścić się i nałożyć na przeciwnika zagrożenie lub rozbroić go i wykonać kolejne pchnięcie. Niezależnie od ścieżki, którą podążymy, na ostatnim polu czeka na nas okazja do wykonania drobnego, ale jakże cennego leczenia. 


Złośliwi mogliby powiedzieć, że preferowanie walki z dystansu i atakowanie w większej grupie świadczy o tchórzostwie piratów, jednak taka jest ich natura. To nie żołnierze w lśniących zbrojach, wyćwiczeni w skomplikowanych sztukach walki, a zwykli najemnicy, przyzwyczajeni do sprawnego poszukiwania i bezlitosnego wykorzystywania słabych punktów przeciwnika. Ich sposób działania wynika w dużej mierze z pirackiego doświadczenia – właśnie dlatego tak doskonale wpasowują się w brutalny styl Gwarma i podstępne sztuczki Hondo. Te jednostki nie tylko dobrze prezentują się razem na polu bitwy, ale też są dostępne w jednym pakiecie – rozszerzeniu Dobry interes. Ten i inne zestawy Star Wars: Shatterpoint możesz zamówić na przykład tutaj, w naszym sklepie.