Doszło do włamania. Trzydzieści dwa krokodyle znalazły się na liście podejrzanych. Przy pomocy wskazówek dawanych przez centralny komputer policyjny odkryj, kto dopuścił się przestępstwa!

Karty hipopotamów i krokodyli zostają rozłożone w kwadracie 6x6, a każdy krokodyl (lub pani krokodylowa) i hipopotam wskazuje któregoś ze swoich sąsiadów. Gracze otrzymują pary kart determinujące jedną cechę sprawcy włamania: płeć, kolor, rozmiar itp. Na dany sygnał wszyscy gracze odkrywają jedną ze swoich wylosowanych kart.

Należy jak najszybciej sprawdzić, jak wygląda zdefiniowany w ten sposób krokodyl (np. jest gruby, niebieski, ma okulary i jest płci żeńskiej) i znaleźć go wśród wszystkich kart. Następnie trzeba prześledzić na rozłożonych kartach kogo wskazują kolejne krokodyle i hipopotamy aż znajdziemy:

  • takiego, który wskazuje poza planszę;
  • pokazującego na tego, kto wskazywał jego lub tego, który został wskazany ponownie (pętla);
  • pierwotnego podejrzanego (gdy zostaje wskazany hipopotam lub karta, która już wypadła z gry).

Gracz, który jako pierwszy zdobędzie 3 karty, wygrywa!

UWAGA! Gra wymaga spostrzegawczości, szybkiego śledzenia planszy i refleksu! ;)